Obezitatea la câini

De cele mai multe ori, proprietarii identifică un câine supraponderal sau obez ca fiind ”în stare optimă”, fără a ține cont de faptul că aceste kilograme în plus care duc la obezitate reprezintă unul din cele mai mari riscuri pentru animalul de companie.

Dar cum putem aprecia și evalua corect greutatea și fizicul unui câine? Cântărirea periodică a animalului este un prim pas; împreună cu medicul dvs. veterinar puteți stabili care este greutatea optimă pentru câine, în funcție de gradul său de dezvoltare, de vârsta acestuia și de starea fiziologică. Pe lângă acest aspect, există câteva criterii după care putem aprecia greutatea normală la un câine și anume: coastele se observă cu ușurință și se simt la palpare, ele fiind acoperite de un strat subțire de grăsime; dacă este privit de sus, abdomenul ar trebui să fie mai redus în dimensiuni, comparativ cu șoldurile și toracele (formă de ”siluetă”); abdomenul, dacă este privit din lateral, trebuie să aibă o formă mai concavă, în raport cu toracele.

Având în vedere că foarte mulți câini rămân singuri acasa pentru un minim de 7-8 ore pe zi, lipsa mișcării este una din cauzele principale ale creșterii în greutate. Pe lângă lipsa mișcării, alimentația necorespunzătoare, hrana slab calitativă și hrănitul excesiv sunt alți factori determinanți ai obezității. Pe de altă parte, obezitatea poate semnala prezența unor afecțiuni precum hipotiroidismul sau boala Cushing.

Trebuie să țineți cont și de faptul că rasa este un factor importat în apariția obezității, câinii din care provin din anumite rase fiind predispuși la dezvoltarea obezității – Bulldog englez, Beagle, Pug, Cocker Spaniel, Labrador etc. .

Obezitatea nu este un aspect care poate fi ignorat, întrucât efectele acesteia sunt periculoase pentru sănătatea câinelui și supun animalul la anumite riscuri majore: probleme respiratorii, diabet, afecțiuni cardiace, afecțiuni renale, afecțiuni hepatice, hipertensiune, afecțiuni osteoarticulare etc. .

Cea mai bună formă de evitare a efectelor determinate de obezitate, este prevenirea apariției acesteia! Astfel, plimbările regulate și exercițiul corespunzător al câinelui, alături de o dietă corespunzătoare și de o hrană calitativă, sunt elemente care ajută la menținerea greutății normale a animalului de companie. În cazul în care câinele este deja supraponderal, sau chiar obez, împreună cu medicul dvs. veterinar puteți stabili cauza apariției obezității (inclusiv testele și analizele care sunt necesare) și planul specific pentru o alimentație corespunzătoare, un nivel adecvat de exerciții și o monitorizare eficientă a greutății câinelui.

www.veterinarmobil.ro