Afecțiunile urinare la câini

Deși pisicile sunt cele care prezintă probleme de natură urinară cel mai frecvent și câinii se confruntă cu o serie de probleme ce afectează sănătatea tractului urinar.

În cazul în care câinele dvs. prezintă unul din următoarele semne, este recomandat să programați o consultație cât mai repede la medicul dvs. veterinar, întrucât acesta s-ar putea confrunta cu o afecțiune a tractului urinar:

1. Incapacitatea de a urina
  2. Urinarea frecventă și în cantități mici
  3. Urina cu sânge sau de culoare închisă
  4. Urina tulbure și/sau cu miros anormal
  5. Dureri la urinare
  6. Animalul se linge în zona vulvei și/sau prezintă secreții la acest nivel
  7. Letargie, febră și/sau vomă
  8. Modificări ale apetitului alimentar
  9. Pierderi în greutate
  10. Urinări în locuri nepotrivite

Cauzele apariției afecțiunilor urinare la câini sunt multiple și includ formarea calculilor, cristalelor și/sau acumularea toxinelor la nivel vezical și uretral, diverse inflamații și infecții ale vezicii urinare, dezvoltarea incontinenței urinare, consumul redus de apă, dezechilibrele hormonale, traumatismele, neoplaziile (cancerul), stresul emoțional sau ambiental (inclusiv schimbările bruște ale rutinei zilnice), unele afecțiuni ale coloanei vetebrale sau ale prostatei și diverse anomalii congenitale.

Câinii vârstnici sau cei care suferă de diverse afecțiuni (cum ar fi diabetul) sunt în special predispuși la dezvoltarea afecțiunilor tractului urinar. Problemele de natură urinară sunt variate și deseori pot conduce la apariția complicațiilor severe, deci diagnosticarea timpurie joacă un rol important; pentru confirmarea diagnosticului este necesară o probă de urină sau, în cazurile mai avansate ale afecțiunilor urinare, sunt necesare analizele de sânge, ecografia și/sau radiografia.

Întrucât afecțiunile netratate ale tractului urinar pot duce la dezvoltarea complicațiilor, inclusiv la obstrucția parțială sau totală a uretrei, acestea reprezintă un risc major pentru sanatatea generală a câinelui. Medicul veterinar este în măsură să instituie schema de tratament adecvată și eventuala dietă pentru câinele dvs.

0744.396.303